10 Google Adwords jótanács
Az Adwords rendkívül hatékony eszköz lehet arra, hogy célzottan és mérhetően segítse az értékesítést. Ehhez azonban meg kell érteni a hirdetési rendszer működését és betartani a szabályait, hallgatni a hozzáértőkre vagy folyamatosan tanulni és figyelni a beállításokat.
Az alábbiakban 10 olyan hibázási lehetőségre hívjuk fel a figyelmet, amit jobb elkerülni. Igyekszünk az orvosi praxisoknak használható gyakorlati ötletekkel is segíteni az orvosok, időpontok, vizsgálatok, egészségügyi szolgáltatók hirdetését.
#1. Használj bővítményeket!
2009 óta léteznek bővítmények és nem kerülnek pénzbe, sőt akár olcsóbbá is tehetik a hirdetésed.
Javítsd ezek pontos megadásával a hirdetések minőségét például a telefonszám, helyadatok, árlista stb. feltüntetésével.
Javítsd ezek pontos megadásával a hirdetések minőségét például a telefonszám, helyadatok, árlista stb. feltüntetésével.
#2. Használd a földrajzi célzást!
Mérd fel, hogy milyen messziről érkeznek legfeljebb a páciensek és azt állítsd be.
Figyeld, hogy honnan érkeznek a legtöbben és ott erősíts rá a hirdetésre.
Figyeld, hogy honnan érkeznek a legtöbben és ott erősíts rá a hirdetésre.
#3. Hirdess a saját kulcsszavaidra is!
Saját kulcsszavaid a márkaneveid, de akár a rendelőd, a saját orvosok és esetleg a speciális kezeléseid neve.
Hiába vagy első az organikus találatoknál, a versenytársaid hirdethetnek rá, így beelőzhetnek a megjelenési sorban. Ha ezekre hirdetsz, nem kerül majd sokba, nagyon jó megtérülést érhetsz el, sőt a versenytársad költségeit is megnövelheted vele.
Hiába vagy első az organikus találatoknál, a versenytársaid hirdethetnek rá, így beelőzhetnek a megjelenési sorban. Ha ezekre hirdetsz, nem kerül majd sokba, nagyon jó megtérülést érhetsz el, sőt a versenytársad költségeit is megnövelheted vele.
#4. Használd a kizárás funkció!
Kizárni lehet kulcsszavakat, például a rák, rákos, mint állathoz vagy ételhez kapcsolódó kifejezéseket.
Display hirdetéseknél is jelentős mennyiségű haszontalan kattintástól tudunk megszabadulni bizonyos elhelyezések kizárásával.
Display hirdetéseknél is jelentős mennyiségű haszontalan kattintástól tudunk megszabadulni bizonyos elhelyezések kizárásával.
#5. Használd a kulcsszó illesztési típusokat!
Többféle kulcsszó stratégia létezik, ne elégedj meg csak az orvos nevének, a szakterület vagy a vizsgálat típusának használatával.
Figyeld, hogy mi működik és azokra fókuszálj!
Figyeld, hogy mi működik és azokra fókuszálj!
#6. Különítsd el a keresőhirdetéseket a display hirdetésektől!
Ha külön kezeled, akkor jobban ellenőrizheted a költségeket és a hatékonyságukat.
Javasoljuk, hogy előbb a keresőhirdetésekre fókuszálj, ha abból már kihoztad a maximumot, akkor jöhetnek a display megjelenések.
Javasoljuk, hogy előbb a keresőhirdetésekre fókuszálj, ha abból már kihoztad a maximumot, akkor jöhetnek a display megjelenések.
#7. Próbálj minél pontosabban célozni!
Ne használj általános kulcsszavakat, mert magasabb költséggel és alacsonyabb hatékonysággal jár.
Nem elég, hogy vizsgálat, használd inkább például, hogy gyerek bőrgyógyászati vizsgálat.
Nem elég, hogy vizsgálat, használd inkább például, hogy gyerek bőrgyógyászati vizsgálat.
#8. Teszteld a hirdetéseket!
Készíts mindig több hirdetést és figyeld, hogy melyik működik a legjobban.
A legjobban működőket tökéletesítsd tovább, illetve azokból építkezz egy új orvos hirdetésekor.
A legjobban működőket tökéletesítsd tovább, illetve azokból építkezz egy új orvos hirdetésekor.
#9. Ne csak a főoldalra navigáltass!
Ha már a kereséshez kapcsolódó hirdetéseket készítesz, ne bízd a látogatóra, hogy megtalálja azt az oldalt, amit szeretnél, ezért irányítsd úgynevezett landing oldalakra.
Lehet ez rögtön a foglalási oldal, de küldheted egy olyan eligazító oldalra, ahol segíted a megfelelő vizsgálat vagy orvos kiválasztásában.
Lehet ez rögtön a foglalási oldal, de küldheted egy olyan eligazító oldalra, ahol segíted a megfelelő vizsgálat vagy orvos kiválasztásában.
#10. Mérd a konverziókat!
A konverziók mérésével lehet elemezni a kampányok eredményességét, akár a kulcsszavakig visszanyúlva.
Ezek a konverziós adatok visszacsatolások az egész marketing gépezetünk működésére.
Ezek a konverziós adatok visszacsatolások az egész marketing gépezetünk működésére.
Ha segítségre van szüksége Google Ads kampányához, akkor online hirdetési tanácsadónkkal közösen az LMDoki is rendelkezésére áll!