Barion Pixel
Magánegészségügyi szolgáltatások elérhető áron!

Időpontfoglalás piackutatás

Időpontfoglalás piackutatás

,
2020. január 27-e és február 3-a között került sor az LMDoki Kft. online kutatására, melynek keretén belül 1011 fő töltötte ki a 36 kérdésből (14 demográfiai és 22 szakmai) álló Orvosfoglalási szokások kutatása című Google űrlap típusú kérdéssort.
naptár időpont 1200x800
A mobilos időpontfoglalással kapcsolatos néhány fontos megállapítást ismertetünk a kutatási jelentésből:
A megkérdezett 1011 főből 2 fő kivételével mindenkinek volt mobiltelefonja, míg 78%-uk csak Android operációs rendszert, addig 16%-uk csak iOS-t használ.
97% -uk használ valamilyen applikációt, több mint 75%-uk naponta többfélét is.
85%-uk volt már magánrendelésen, 61%-uk pedig a kérdőívet megelőző 13 hónapban is.
Legutolsó alkalommal 71%-uk telefonon foglalt, 14%-uk személyesen, 2%-uk e-mailben, 5%-uk a szolgáltató weboldalán, 7%-uk pedig online időpontfoglaló rendszerben. A legutóbb elektronikusan foglalók 15%-a jelzi, hogy a foglalási módok között nő ezek aránya, a kereskedelem elektronikus platformra történő elmozdulását követve pedig a digitalizációval ezen a területen is komoly változások következhetnek.
A válaszoló 1009 főből 789 fő (78%) egyértelműen használná orvosi időpontfoglalásra telefonját, 124 fő (12,3%) bizonytalan, csupán 95 fő (9,5%) határolódott el tőle.
A magánorvost keresőknél a két legmeghatározóbb mód az ismerős ajánlása (36,6%) és a Google keresőjének használata (36,4%), másik orvos ajánlása alapján mindössze 9,4% talált rá az orvosára.
Érdekelnék-e kedvezményes, last minute (utolsó pillanatos) orvosi időpontok? A válaszadók 34%-át igen, 36%-át talán, és 30%-át nem. A pozitív válaszok 70%-a komoly lehetőséget jelent az applikációnak. Lakóhely alapján, míg Budapesten és agglomerációjában 40% feletti a határozott igenek aránya, addig vidéken átlag feletti a bizonytalanság.
Amikor úgy kérdeztük, fizetne-e foglalási díjat a magánorvosi időpont foglalásáért, csupán 30%-uk lett volna hajlandó, de ha úgy fogalmaztuk meg a kérdést, hogy 5000 Ft kedvezményért mennyi foglalási díjat lenne hajlandó fizetni, akkor már majdnem dupla annyian, közel 60%-uk jelölt meg egy összeget (44%-uk akár min. 1000 Ft-ot is). A betegek többsége fizetne, tehát hajlandó lenne lemondani a kedvezmény akár jelentősebb részéről is a foglalásért cserébe. Üzleti szempontból ez a válasz tekinthető a projekt szempontjából legfontosabb eredménynek, hiszen az applikáció bevételi modellje a kedvezményes időpontok után fizetendő foglalási díjon alapul.
A szempontok összehasonlítása alapján az orvoskeresésnél a páciensek az alábbi sorrendet alakították ki a kérdésekre adott válaszok alapján, a legfontosabbtól a legkevésbé fontosig: 1. Orvos ismertsége, ismerősök véleménye (8,3) 2. Visszajelzések, vélemények az orvosokról (8,2) 3. Szolgáltatás ára (7,9) és Helyszín megközelíthetősége (7,9) 4. Rendelés időpontja (7,6) 5. Jó minőségű fotók a rendelőről (6,3) 6. Jó minőségű fotók az orvosról (5,6)
értékelés 500x600
A szempontok összehasonlítása alapján az orvoskeresésnél a páciensek az alábbi sorrendet alakították ki a kérdésekre adott válaszok alapján, a legfontosabbtól a legkevésbé fontosig:
Orvos ismertsége, ismerősök véleménye (8,3)
Visszajelzések, vélemények az orvosokról (8,2)
Szolgáltatás ára (7,9)
Helyszín megközelíthetősége (7,9)
Rendelés időpontja (7,6)
Jó minőségű fotók a rendelőről (6,3)
Jó minőségű fotók az orvosról (5,6)