Barion Pixel
Magánegészségügyi szolgáltatások elérhető áron!
Egészségbiztosítás Közegészségügy Magánegészségügy

A Prémium Egészségpénztár összehasonlította az államit és magánnal

A Prémium Egészségpénztár összehasonlította az államit és magánnal

Az új felmérés részleteit dr. Erdős Attila, a Prémium Egészségpénztár igazgatótanácsának elnöke ismertette. Terveik szerint a kutatást rendszeresen megismétlik majd, hogy a tendenciák is kimutathatóvá váljanak. Céljuk, hogy a betegek visszajelzései alapján értékeljék az állami és magán járóbeteg-ellátás minőségét. A felmérést egy 1000 fős reprezentatív mintán, online lekérdezés formájában végezték el a magyar lakosság körében, az elmúlt hat hónapban lezajlott utolsó igénybe vett járóbeteg-ellátás alapján.

Az egészségügyi szolgáltatás négy területén végezték el a felmérést:

  1. ellátás előtt – hozzáférés
  2. ellátás alatt – szolgáltatás
  3. ellátás után – compliance
  4. diagnosztika

Az ellátás előtti alindex pontszámai: állami rendszer 56 pont, magánegészségügy 78 pont.
Ezen a területen az időpontfoglalás módját, az előjegyzés hosszát és a helyszínen eltöltött várakozási időt vizsgálták. Nem volt meglepetés, hogy ekkora különbség alakult ki, hiszen a magánegészségügyben már korszerű időpontfoglaló megoldások, pontos vizsgálati időpontok és megfelelő várakozási körülmények várják a pácienseket.

Az ellátás alatti alindex pontszámai: állami rendszer 72 pont, magánegészségügy 84 pont.
Arra kérdeztek rá, hogy az orvos mennyire méri fel a panaszokat, vizsgálja meg a kórelőzményeket, érthető-e az, amit az orvos mond, hogy viselkedik az orvos, mennyi az eltöltött idő, a felszereltség és hogy a betegek ajánlanák-e másoknak. A kutatás érdekes eredménye, hogy az állami járóbeteg ellátásban átlagosan 13 perc, míg a magánban 18 perc jutott egy betegre.

Az ellátás utáni alindex pontszámai: állami rendszer 89 pont, magánegészségügy 90 pont.
Azt nézték, hogy a beteg mennyire tartja be az utasításokat, hogyan váltja ki a gyógyszereket és milyen a biztonságérzete. Érdekes, hogy az államiban 84%, a magánban pedig 82% nyilatkozott úgy, hogy teljes biztonságban érezte magát.

A diagnosztika alindex pontszámai: állami rendszer 67 pont, magánegészségügy 82 pont.
A diagnosztikához történő hozzáférést és az ellátás minőségét vizsgálták. A nagy pontkülönbséget az államiban elérhető diagnosztikai szolgáltatások hozzáférhetősége, vagyis az időpontok távolisága okozta.

Végeredményben az átlagpontszámok alapján az állami rendszer 71 pontot, a magánegészségügy 84 pontot érdemelt ki, amely tükrözi a jelenleg fennálló különbséget.

Abban viszont minden szakértő egyetértett, hogy ha valaki már bejutott az állami járóbeteg-ellátásba, akkor a kapott ellátás átlagos minősége megegyezik a magánszolgáltatónál elérhetővel.

A Prémium Egészségpénztár felméréséről és a szakértők nyilatkozatairól további részletek a Portolio.hu-n olvashatók.