Az Amazon is belép az egészségügyi piacra
A koronavírus járvány hatására az egészségügyben is megjelentek a nagy technológiai cégek, a Microsoft, a Google, az Apple és a Facebook is. A Walmart áruházlánc belépése a sürgősségi ellátás és diagnosztikai vizsgálatok piacára pedig azt jelentette, hogy az Amazon sem maradhat ki a szektor átalakításából.
Jeff Bezos cége az alábbi, már létező technológiai megoldásainak alkalmazásával lép be az egészségügyi piacra:
- Alexa digitális asszisztens továbbfejlesztései,
- egy AI alkalmazás, amely képes megjósolni a beteg egészségügyi állapotának változását,
- egy chatbot a kórházi call-centerek tehermentesítésére
- egy szoftver, amely csúcsminőségű VR felvételekkel segíti az orvosok munkáját.
- Amazon Pharmacy – gyógyszer kiszállítási szolgáltatás, egy korábban felvásárolt kisebb gyógyszerkereskedő – és szállító cég átalakításával.
- Amazon Care – teleorvosi szolgáltatás, a felhasználók videóhíváson keresztül tudnak kommunikálni az orvosokkal és az ápolókkal.
- Koronavírus tesztelési szolgáltatás, ami a tesztek beküldésével 24 órán belül ígér eredményt.
Az Amazon előreláthatóan hatékony, így kedvező árazású egészségügyi szolgáltatásai kedvező fogadtatást remélhetnek az szektor áremelkedésétől szenvedő cégeknél.
Forrás cikk: The next Big Tech battle: Amazon’s bet on healthcare begins to take shape // Financial Times