Barion Pixel
Magánegészségügyi szolgáltatások elérhető áron!
Egészségfejlesztés Magánegészségügy Praxismarketing

Van még tér a magánegészségügyben betegbarát szolgáltatóvá válni

Van még tér a magánegészségügyben betegbarát szolgáltatóvá válni

A betegbarát projekt egy kezdeményezés Magyarországon, amely a magánegészségügyi szolgáltatásokat nem orvosszakmai, hanem laikus megközelítések alapján értékeli. Így próbál segíteni a pácienseknek a választásban, a szolgáltatóknak pedig a minőség javításában, hogy igazán betegbaráttá váljanak. Vaszary Ádámról és projektjéről a betegbarat.hu oldalon olvashatnak részletesen.

betegbarát

A projekt első lépéseként az Ipsos-szal közös kutatásukban 1000 fős, nem, kor, településtípus és régió szerint reprezentatív mintán, 2022.09.26. és 2022.10.05. között, 18-65 éves magyar lakosokat kérdeztek.

A betegbarát projekt kutatásának főbb megállapításai

Szolgáltatás igénybevételének arányai:

  • 83% vett már igénybe magánegészségügyi szolgáltatást
    • 18-29 év között 96%
    • Budapesten 89%
    • felsőfokú végzettségűek 90%-a
  • 63% az elmúlt 1 évben igénybe vett magánegészségügyet

Mit jelenti a páciensnek, hogy betegbarát (említések aránya):

  • 57% számára a kedvesség, empatikusság és az udvariasság a legfontosabb
  • 38% említette, hogy legyen gyors, ne kelljen várni, tartsák az időpontot
  • 20%-nak fontos, hogy alapos, hatékony, teljes körű legyen a vizsgálat

32 közül a leginkább elvárt 5 szempont magánegészségügyi szolgáltató választásakor:

  • Rövid várakozási idő az ellátáshoz és az időponthoz
  • Megfelelő és türelmes tájékoztatás, kommunikáció
  • Egyszerű bejelentkezés, időpontfoglalás
  • A személyzet odafigyel az igényeimre és a preferenciáimra
  • Tiszta, kényelmes létesítmény

13 közül a 3 legfontosabb döntési szempont a választáshoz:

  • ár-érték arány (68%)
  • időpontok elérhetősége (55%)
  • elhelyezkedés, megközelíthetőség (49%)

2 fontos szempont, ha visszatérő a páciens:

  • a személyzet stílusa, hozzáállása
  • az ott dolgozó orvos személye

Magánszolgáltatók értékelése:

A 30 legnagyobb és legismertebb szolgáltató értékelésekor a legjobb eredményt a LMDoki rendszerét is használó Emineo Magánkórház érte el, de ők is csupán 49%-ot a 100%-ből. A vizsgált szolgáltatók átlaga csak 35,5% volt, így bőven van még tér a fejlődésükre, hogy a pácienseik legnagyobb megelégedésére minősített betegbarát szolgáltatókká váljanak.